Obchodní podmínky

Všeobecné podmínky

Tyto obchodní podmínky jsou platné pro nákup v internetovém obchodě. Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího (provozovatel) a kupujícího (zákazník). Dále jen VOP.
Tyto VOP upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy.

Pro účely těchto VOP se shodně s příslušnými ustanoveními právních předpisů uvádí, že spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy s prodávajícím nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání. Právními předpisy upravujícími postavení spotřebitele se rozumí zejména zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v jeho konkrétních částech týkající se spotřebitele a zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném a účinném znění.
Právní vztahy prodávajícího s kupujícím, který není spotřebitelem a je podnikatelem, výslovně neupravené těmito VOP, se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ustanovení těchto VOP se na vztah mezi prodávajícím a kupujícím, který není spotřebitelem a je podnikatelem, neužijí tam, kde se v těchto VOP hovoří o spotřebiteli.
Kupující vyplněním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, že s nimi souhlasí, a to ve znění platném a účinném v okamžiku odeslání objednávky. Kupující si je vědom, že mu koupí zboží, které je uvedeno v obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů prodávajícího nebo dalších firem.
I.
Kupní smlouva

Návrhem k uzavření kupní smlouvy je odeslaná objednávka zboží kupujícím. Kupní smlouva je pak uzavřena přijetím objednávky kupujícího prodávajícím. Toto přijetí prodávající neprodleně potvrdí kupujícímu informativním e-mailem na kupujícím zadaný e-mail, na vznik smlouvy však toto potvrzení již nemá vliv. Uzavřenou kupní smlouvu není možné měnit nebo rušit jinak než za podmínek daných těmito VOP či právním předpisem, jehož aplikace není VOP vyloučena.

II.
Objednávání 

Kupujícímu bude zboží prodáno za cenu platnou v době jeho objednání kupujícím. Kupující má možnost se před odesláním objednávky seznámit s celkovou cenou objednávaného zboží včetně DPH a všemi dalšími poplatky. Tato cena bude uvedena v objednávce a ve zprávě potvrzující přijetí objednávky zboží. Objednávat je možno následujícími způsoby:
• prostřednictvím elektronického obchodu (dále jen "e-shop")

JAK NAKUPOVAT ?
Nakupování v našem e-shopu je velmi snadné, ale přesto si dovolíme zde uveřejnit jednoduchý návod jak správně nakupovat. Postupujte prosím následovně:1. Z nabízeného zboží si vyberte, co potřebujete zakoupit. Můžete procházet jednotlivé kategorie (sloupec vlevo), nebo vyhledat dle částí názvu, popisu.
2. Našli jste? Stačí kliknout na název či obrázek zboží a v rámci detailu zboží si vybrat variantu (velikost). Po výběru se Vám zobrazí barevné kombinace, pokud jsou a tlačítko "Objednat". Napište množství zboží, které chcete zakoupit a klikněte na toto tlačítko. V této chvíli není nic závazné, objednávku můžete zrušit.
3. Chcete-li koupit více různých výrobků, opět hledejte, prohlížejte, vybírejte, a když bude mít zájem, klikejte na tlačítko "Objednat". Můžete nakoupit i více kusů od jednoho titulu (ve vašem "Nákupním košíku" do položky "Počet" vepište požadovaný počet kusů a klikněte na "Přepočítat". Navýšení počtu kusů nelze učinit vícerým kliknutím na tlačítko "Koupit", položka bude v nákupním košíku stále zastoupena pouze jednou.).
4. Jakmile máte výběr ukončen a přejete si zboží objednat, klikněte v horní liště na tlačítko "Nákupní košík" a zvolte v něm "Objednat". Můžete ovšem učinit i poslední úpravy - zboží, které nechcete, vyřaďte odškrtnutím pole "v koši" a stiskněte tlačítko "přepočítat". Můžete také zvýšit či snížit počty kusů. Obdobným způsobem zvolíte tlačítko "přepočítat". Jestliže nyní souhlasíte s Vaší objednávkou, klikněte na "Objednat". Samozřejmě není stále nic závazné.
5. Objednací proces se skládá ze tří částí. V první části budete vyzváni k přihlášení (v případě, že jste již registrovaným zákazníkem) nebo k registraci, popřípadě můžete objednávat " jako Host ", nicméně je nutné uvést základní údaje, abychom věděli, kam máme objednávku dopravit.
6. Po té následuje druhá část nákupní objednávky, kdy stále ještě máte možnost vrátit se a objednávku nevyplnit. V této chvíli odsouhlasíte svou dodací adresu a volíte způsob platby. V případě, že chcete jinou adresu dodání, změnu proveďte. Také v registračním formuláři můžete upravit jak své údaje o sobě, tak i dodací adresu. Až v této chvíli na této stránce můžete objednávku potvrdit formou kliknutí na tlačítko "objednat". Tím se objednávka stává z vaší i naší strany závaznou.
7. Pakliže je objednávka úspěšně odeslána a zapsána do databáze, zobrazí se Vám v prohlížeči potvrzení Vaší objednávky, stejné potvrzení Vám přijde i e-mailem. Objednávku si můžete ověřit po opětovném přihlášení a volby v menu "OBJEDNAVKA". Zde jsou všechny Vaše objednávky, které jste uskutečnil(a) v našem obchodě. Pozor, pokud vám potvrzení elektronickou poštou nepřijde, je možné, že se objednávka správně neuložila. V tom případě nás, prosím, kontaktujte. Zásilka bude obsahovat daňový doklad.
8. Děkujeme za vaši objednávku.


Podmínkou platnosti elektronické objednávky je vyplnění veškerých objednávkovým formulářem předepsaných údajů a náležitostí. Místem dodání zboží je adresa uvedená kupujícím v registračním formuláři.
Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího po zaplacení kupní ceny. Prodávající má právo odmítnout objednávku, pokud kupující opakovaně neplní svůj závazek odebrat zboží a zaplatit kupní cenu.
Prodávající má právo od kupní smlouvy odstoupit, respektive neakceptovat objednávku kupujícího, stane-li se plnění nemožným, nedohodne-li se s kupujícím na novém plnění.

III.
Další informace při uzavírání kupních smluv pomocí prostředků komunikace na dálku

Ceny
Prodávající uvádí v rámci své internetové nabídky vždy aktuální a platné ceny, za které je možné zboží zakoupit. Všechny ceny jsou uváděny s DPH.
Akční ceny zboží platí do vyprodání zásob při uvedení počtu kusů akčního zboží nebo po dobu časově určenou.
Prodávající si vyhrazuje právo změny cen a omylu.

Archivace smlouvy:
Každá kupní smlouva je prodávajícím archivována po dobu maximálně deseti let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů, za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Tyto VOP jsou k dispozici na internetovém portálu prodávajícího a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím.
Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto VOP v části nazvané Jak nakupovat?, kde je tento proces popsán. Kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky takovou objednávku zkontrolovat a případně opravit.
Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefon, internet atd.) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které kupující používá, nejsou tedy nijak zpoplatňovány prodávajícím.

IV.
Dodací podmínky

Osobní odběr:
Zboží může převzít pouze kupující. Tato osoba se musí dostatečně identifikovat a prokázat platným občanským průkazem nebo platným cestovním pasem.

V.
Odstoupení od smlouvy

Kupující, který je spotřebitelem, má právo v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží, pokud byla smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku. Rozhodne-li se spotřebitel využít tohoto práva, musí jednoznačné prohlášení o odstoupení od smlouvy doručit prodávajícímu nejpozději do 14. dne od převzetí zboží. Kupující může také použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však jeho povinností. V případě odstoupení od smlouvy ponese kupující náklady spojené s navrácením zboží. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy, postačuje, pokud kupující odešle sdělení o uplatnění práva odstoupit od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty. Jednoznačné prohlášení o odstoupení a zboží zasílejte na adresu: Farma Bílá lhota, Vilémov 70, 78322.

Zboží je nutné kupujícím vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy prodávajícímu oznámil, že odstupuje od smlouvy.

Zboží je potřeba vrátit úplné, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém bylo zboží převzato.

Peníze za vrácené zboží budou kupujícímu jako spotřebiteli vráceny složenkou nebo převodem na účet do 14 pracovních dnů od doručení odstoupení a vrácení zboží, podle toho co nastane později. V případě nesplnění některé z výše uvedených podmínek nebude prodávající bohužel moci akceptovat odstoupení od spotřebitelské smlouvy a zboží bude vráceno na náklady odesílajícího zpět. V případě, že bude vrácené zboží nekompletní či poškozené, může prodávající vracenou kupní cenu snížit o tomu odpovídající částku. Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit od smluv:
a) na poskytování služeb, jestliže byly splněny s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty 14 pro odstoupení od smlouvy,
b) na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele.
c) na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání. Kupující má povinnost uhradit poměrnou část ceny v případě odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služeb a jejichž plnění již začalo. Rozhodne-li se kupující pro odstoupení v uvedené lhůtě, doporučujeme pro urychlení vyřízení odstoupení zboží doručit na adresu prodávajícího spolu s přiloženým průvodním dopisem s případným důvodem odstoupení od kupní smlouvy (není podmínkou), s číslem nákupního dokladu a uvedeným číslem bankovního účtu kupujícího, na který by měla být vrácena kupní cena. Kupující bere na vědomí skutečnost, že jsou-li se zbožím poskytovány dárky, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s podmínkou, že dojde-li k využití práva kupujícího odstoupit od smlouvy dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku, darovací smlouva pozbývá účinnosti a kupující je povinen spolu s vráceným zbožím vrátit i s ním související poskytnuté dárky. V případě, že tyto nebudou vráceny zpět, budou tyto hodnoty chápány jako bezdůvodné obohacení kupujícího. Při splnění všech výše uvedených podmínek pro vrácení zboží vznikne kupujícímu nárok na vrácení zaplacených finančních částek spojených s vráceným zbožím, které budou vráceny kupujícímu prostřednictvím složenky nebo převodu na účet nejpozději do 14 pracovních dnů od doručení odstoupení a vrácení zboží, podle toho, co nastane později. Zboží posílejte doporučeně a pojištěné, jelikož neručíme za jeho případnou ztrátu a poškození během cesty k nám (doporučeně neznamená na dobírku).

VI.
Zákonná odpovědnost za vady a reklamační řád

Jako doklad o zákonné záruce (záruční list) vystavuje prodávající ke každému zakoupenému zboží nákupní doklad (faktura, nebo prodejka - dále jen záruční list) se zákonem uvedenými všemi potřebnými údaji pro uplatnění práv z vadného plnění (zejm. název zboží, délka záruky, cena, množství, sériové číslo).Na žádost kupujícího prodávající poskytne záruku písemnou formou (záruční list). Záruční list obsahuje obchodní firmu prodávajícího, jeho identifikační číslo a sídlo. Standardně však, umožňuje-li to povaha věci, vydává prodávající namísto záručního listu kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující uvedené údaje. Pokud je to s ohledem na poskytovanou záruku potřebné, prodávající v záručním listě srozumitelným způsobem vysvětlí obsah poskytované záruky, uvede její rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob, jakým je možno uplatnit nároky z ní plynoucí. V záručním listu prodávající zároveň uvede, že poskytnutím záruky nejsou dotčena práva kupujícího, která se ke koupi věci váží. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím. Při prodeji spotřebního zboží je zákonná záruční doba 24 měsíců pro kupujícího, který je spotřebitelem, nestanoví-li zvláštní právní předpis lhůtu delší. Výjimku tvoří zboží prodávané se slevou (zboží poškozené, použité, nekompletní atd. – taková charakteristika je vždy uvedena u zboží – pokud není, má se za to, že se jedná o zboží nové, nepoškozené a kompletní). Je-li kupujícím spotřebitel a jde-li o věci použité, neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím, a práva z odpovědnosti za vady věci zaniknou, nebyla-li uplatněna do 12 měsíců ode dne převzetí věci kupujícím. Tuto dobu uvede prodávající v dokladu o prodeji věci a dostatečně výrazně i u nabízeného zboží a v potvrzení objednávky. U věcí prodávaných za nižší cenu z důvodu vady či nekompletnosti se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byla ke zboží vyřizována reklamace prodávajícím. Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době. Kupující je povinen s odbornou péčí zkontrolovat jemu dodané zboží, v případě jeho dopravy kupujícímu pak zkontrolovat obsah dodávky při převzetí zboží od dopravce, a to bez zbytečného odkladu a o zjištěných vadách do 3 dnů písemně (e-mailem) informovat prodávajícího. V písemném oznámení musí kupující uvést zjištěné rozdíly v množství či druhu, případné vady zboží, tj. musí uvést, o jaké vady se jedná a jak se projevují. Zjevné poškození vrchních obalů a také pokud obsah dodávky není kompletní, zboží vykazuje zjevné vady nebo je jinak poškozeno nebo zboží neodpovídá uvedenému množství a popisu na faktuře, je kupující povinen bez zbytečného odkladu ohlásit prodávajícímu a tomuto předat písemný záznam o skutečném stavu. Reklamaci je kupující povinen učinit bez zbytečného odkladu od převzetí zboží. Není-li možné z objektivních důvodů provést kontrolu zboží hned při jeho převzetí, je kupující povinen tak učinit bez zbytečného odkladu nejpozději do 24 hodin po převzetí a o zjištěných závadách neprodleně informovat prodávajícího. Místem pro uplatnění reklamace je Farma Bílá lhota, Vilémov 70, 783 22, případně je-li kupujícím spotřebitel, může zboží reklamovat i v pobočkách prodávajícího, kde došlo ke koupi zboží (pro urychlení vyřízení reklamace však doporučujeme adresu sídla prodávajícího výše uvedenou).Reklamované zboží by mělo být důkladně zabezpečeno, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození, balík by měl být označen viditelně "REKLAMACE" a obsahovat: reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství), kopii nákupního dokladu, podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejm. zpáteční adresa a tel. Číslo). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží. Doporučujeme zvolit si požadovaný způsob vyřízení reklamace. Záruka se nevztahuje na vady vzniklé použitím nesprávného nebo vadného vybavení, nesprávného spotřebního materiálu, ani na případné škody v důsledku toho vzniklé, pokud takové použití není obvyklé, a přitom nebylo vyloučeno v přiloženém návodu k použití. Dále se záruka nevztahuje na závady vzniklé špatnou obsluhou, neodborným, nebo nepřiměřeným zacházením, použitím a instalací, které jsou v rozporu s uživatelskou příručkou, nebo poškozením účinky přepětí v rozvodné síti (např. bleskem) s výjimkou běžných odchylek. Dále se záruka nevztahuje na poškození vzniklá (v případě, že taková činnost není činností obvyklou a přitom není zakázána v přiloženém návodu k použití):
• mechanickým poškozením zboží

Tato omezení neplatí, pokud byly vlastnosti zboží, jež jsou v rozporu s výše uvedenými podmínkami, kupujícím a prodávajícím výslovně dohodnuty, vymíněny nebo prodávajícím deklarovány, případně je lze očekávat vzhledem k prováděné reklamě nebo obvyklému způsobu užití zboží. Prodávající má právo odmítnout přijetí zboží k vyřízení reklamace v případech, kdy reklamované zboží nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení, ledaže se jedná o znečistění obvyklé.

VII.
Ochrana osobních údajů ( GDPR )

Farma Bílá lhota zpracovává osobní údaje, které jsou poskytnuty dobrovolně kupujícím prodávajícímu za účelem splnění objednávky a za účelem zjednodušení procesu nákupu (při opakovaných návštěvách se zadává pouze uživatelské jméno a heslo, které jednoznačně identifikuje každého zákazníka), v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a ode dne 25.8.2018 i v souladu s Nařízením EP a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (GDPR).

Odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů
Poskytnutí souhlasu se zpracováním osobních údajů je vždy dobrovolné a zákazník má právo svůj souhlas kdykoliv odvolat, a to zcela nebo i částečně.

VIII.
Závěrečná ustanovení

Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1.8.2022 a ruší předchozí znění Všeobecných podmínek pro nákup v internetovém obchodě. Prodávající si vyhrazuje právo změnit VOP.

V Olomouci dne 1.8.2022

Vložte svůj text...